10 December 2012

Menipulah kalau cakap tidak

Setiap hari aku berharap dapat melihat dia. Dan walaupun terpaksa curi curi pandang pun takpe. Aku melepaskan orang yang berharap sebab dia. Aku tak mengejar kebahagiaan aku sebab dia. Dan walaupun aku sudah janji taknak tunggu dan berharap lagi, tak bermakna aku akan pergi dengan orang lain. Hati ni tetap degil. Aku tak boleh dengan orang yang aku tak suka walaupun orang tu sebaliknya. Aku taknak nanti aku melukakan hati orang tu sebab aku masih menyimpan perasaan terhadap dia. Perasaan tak boleh dipaksa. Sebab itu aku mengikut kata hati yang selalu menipu. Aku tak berharap dapat bersama dia. Tetapi hati ni tak dapat nak menerima orang lain sebabkan dia. Secara kesimpulannya, aku tidak berharap terhadap dia cuma aku masih tak dapat lupakan dia. Itulah akhirnya. Menanti masa aku dan dia temui perpisahan dan dengan itu aku akan terpisah jauh dari dia. Dan, perasaan itu juga akan turut terpisah dari hati :)

//menipulah kalau aku cakap aku dah lupakan dia. menipulah kalau aku cakap aku tidak ada perasaan terhadapnya lagi.