27 December 2012

Hope, don't come back.

Kalau boleh aku nak minta satu permintaan. Boleh tak  minta aku taknak balik sana ? Semakin lama aku kat sana, semakin aku menjadi gila dengan perasaan sendiri. Tapi bila difikirkan balik, aku kat sana untuk belajar. Bukan untuk berperang dengan perasaan sendiri. Dan kalau ditanya pun kenapa aku kat sana? Mestilah aku nak jawab, aku kat sana sebab nak belajar. Dan aku ke sana sebab keluarga. Dan kalau ditanya keluarga dan dia , mana lagi penting? Of course dan semestinya aku menjawab keluarga. Dan kalau difikir dengan penuh tajam, buat apa aku nak berharap pada seseorang yang layan aku macam musuh dia? Dan dia pun tidak menunjukkan sebarang minat terhadap aku. Wah. Ayat boleh tak blaa lagi? Haha. Mestilah, jawapannya give up je. Malu doh berharap, penat pun ada. Sakit jiwa pun.

Seriously, aku macam apa je kan? Haha, tak payah nak emotional sangat la kan? Tapi, kadang kadang jiwang pun takpe. Sebab manusia, terutama perempuan, mudah terluka. Takkan diorang nak tunjuk muka happy sepanjang masa? Ada kalanya manusia perlu menangis? Kan. Sedangkan ada je lelaki menangis, inikan aku? Aku maybe tak nampak macam girlish sangat. But, I'm still a girl. 

Here, I've listed five factors why I should forget about him. Completely.

1 ) Tengok cara dia layan aku! Tak hormat langsung aku sebagai perempuan. Dan aku pernah tegur dia sekali. Sekejap je okay. Lepastu kembali mecarut dengan aku. Walaupun aku tak.

2) Dan semestinya dia menyukai rakan sekelas aku yang baik lagi cantik dan happening dari aku. Lagi alimmmmm. Muslimah solehah :D

3) Dia tak langsung mempunyai minatnya terhadap aku yang serba kekurangan ini. Sedih sadis. Tapi, takpe.

4) Bila dia pandang aku , macam dia pandang musuh ketat dia yang lansung tak boleh nak bertegur atau aku ni macam sakai je bila ditengok oleh dia. *habis kau ayat bm semua berterabur dah -.-

5) Aku benci bila aku yang over kot bila dengan dia padahal dia nak tak nak je layan aku even as a friend. 

Dan ini extra yang keenam :)

6) Dia terlalu sempurna dimata aku ( bukan di mata korang ) dan kesempurnaan dia membuatkan aku rasa dia bagaikan langit dan aku hanya seekor semut di atas bumi. Dan , aku terasa kelayakan aku semestinya out.

Walaupun disitu tertulis hanya enam. Ada banyak lagi sebab sebab yang munasabah yang menyebabkan aku patut lupakan dia. Well, bak kata Aiman Aqilah. Bukan senang. Tapi, semua benda dalam dunia ni takda satu pun yang senang. Macam biasa, USAHA, DOA dan TAWAKAL. InsyaAllah Allah akan sentiasa permudahkan :)


// Just give up once, please? Give up on your stupid feelings.