7 September 2011

Falling to pieces

Kisah aku tak sesedih korang dan kadang-kadang hidup aku tak sebahagia korang. Aku tanya balik diri aku, mana-mana saje aku pergi mesti aku terfikir dia. Kenapa. Kenapa aku ni bodoh sangat nak fikir dia sedangkan dia lagi bahagia, riang ria dan suka hati. Aku tanya lagi. Kenapa aku sibuk nak tahu hal dia, news pasal dia? Dia tengah gembira dengan gurlfie dia. Kenapa dengan aku ni. Tak boleh lepaskan dia walaupun dah beratus-ratus hari, berpuluh-puluh bulan dia hilang. Dia tak tinggal kawasan sini dah! Sambung belajar entah kat pelusuk mana. Yes! Meskipun aku malas nak cakap, tapi gurlfiee dia hot. Aku tanya lagi. Aku ni siapa nak lawan awek dia yang cantikk tu. Aku ni orang biasa je, sedangkan awek dia kaya, cantik, pandai, hampir sempurna. Aku? Aku ni siapa? Awal-awal lagi aku dah sedar. Dia bukan milik aku. Tuhan mesti akan beri dia yang lebih banyak baik daripada aku sebab aku tahu aku mesti tak akan dapat dia. Aku tahu. Sebab dia bukan untuk aku. Dia bukan untuk aku. Aku yang masih hidup mesti kena terus hidup. Aku tak pernah meminta dia jadi aku tak pernah ditolak dia. Tapi, tiap kali aku ada dekat dengan dia, aku cuma dapat perhati dia sebab dia tak perasan adanya aku kat situ. Aku tak layak. Aku dah lama cermin diri aku. Manusia ni nak bersama dengan kau? Memang sengal. " Oi, perempuan! Cermin diri kau dulu. Kau siapa, aku siapa?" aku taknak dia ungkapkan fool sentence tu. Sebab tu aku diam bila masih aku sedar yang aku sayang dia. Tapi, tak ada guna sebab walaupun perasaan ini takkan pernah berakhir, aku tahu ia takkan pernah diisi dengan harapan yang ditunaikan. Kau tak faham sebab kadang-kadang drama hidup ni bodoh. Yang bodoh itu datang dari aku sendiri. Tak pandai kawal perasaan! Aku benci terus mengharapkan dia. BENCI. Andainya ada yang tahu macam mana perasaan aku ni. Janganlah dengar aku membebel sebab kau akan pening. Ya Allah, aku mohon tolonglah kau buat aku lupakan dia. Aku ada alasan tersendiri. Aku nak tengok dia bahagia sambil aku tersenyum sampai ke telinga bukan nangis macam orang gila. Dah penat, tak larat. Tunggu masa bila aku akan lupa dia hundred percent 100%  .

Fateen Nur Nadhira