25 January 2013

Learn From Yesterday

ASSALAMUALAIKUM. hyeeee :DDDD

Belajar menerima memang sesuatu yang sukar. Lebih lebih lagi seseorang yang pernah 
menyakitkan hati kita. Tapi, tak bermakna kita boleh membenci orang tu dan mengajak 
orang lain untuk saling membenci. Bukan mudah untuk mengubah seseorang. Kerana cuma
 diri sendiri yang mampu mengubah diri kita. Belajar lah menerima dan menganggap ini 
sebuah ujian yang Allah hantarkan untuk kita. Betul kata Azmin, kata kata dia membuat aku 
mengubah persepsi aku. Mengubah segala apa yang aku rasakan. Betul, aku tak mampu
 mengubah seseorang. Belajarlah menerima dari mengeluh. Walaupun tak semua orang 
mampu. Kita, diri kita. Mampu untuk mengubah hidup seseorang jika kita tahan dengan 
segala perangai dia.

Rasanya betul cakap kawan aku sorang ni, sem ni memang banyak masalah. Tapi sapa tahu, 
sem depan akan lagi best dan lebih baik. Semua ini adalah kenangan. Yang mana salah, kita
perbetulkan. Yang mana pahit kita maniskan. Yang mana muram kita senyumkan. Yang mana 
marah kita redakan. Yang mana pasrah kita semangatkan. Salam cinta ;)

//learn from the past. better for tomorrow.