1 May 2012

Time pass by

Dunia ni penuh dengan ketidaksangkaan. Aku masih mencari jalan pulang untuk menemukan diriku sendiri. Ternyata masih tidak berpeluang untuk kembali bernafas dalam diriku yang sudah lenyap. Aku bukan yang dulu. Kadang-kadang masa membuat aku tak boleh menjadi diri sendiri. Menyalahkan masa atas kesalahan sendiri, ternyata aku masih belum matang dalam menguruskan hidup ni. Kaki masih berpijak di bumi tapi aku tetap berdiri di atas bayangan orang lain. Berharap susulnya waktu mendatang akan membuat aku lebih bijak. Benarkah aku akan jadi begini selamanya. Bukan terperangkap dalam jasad sendiri tetapi terperangkap dengan orang sekeliling. Kadang-kadang aku terfikir, manakah aku yang dulu. Sudah matikah? Jelas, aku merindui aku yang dulu. Terngiang dalam kepala otak aku betapa indahnya waktu dulu. Walau betapa kuatpun aku merasa begitu, aku masih tak boleh mencari aku. Janganlah ambil masa dahulu.

waitt, GTG now. see you for the next time. kbye. kena kemas rumahh. adik dah membebel.