2 October 2013

Innocent Girl



Selepas semua perkara jadi kat kau.
Banyak air mata kau jatuh, aib kau semua kawan kawan kau tahu.
Bila aku tahu kawan yang kau panggil kawan tu mengutuk belakang,
tentang salah kau, akan aib kau yang kau cerita tu,
Kau tahu menangis, kau tahu salah kau.
Kau tahu. Kau sedar. Sedar.

Apa yang sedar? Apa yang aku dengar dulu tak sama dengan apa yang aku lihat dekat kau sekarang. Dulu, kau cakap kau nak berubah, demi keluarga. Ibu kau, ayah kau, adik adik kau. Tak pernah fikir, kau belajar kat Universiti Swasta tu, berapa banyak kerahan mak kau untuk bayar segala gala kemahuan kau tu. Segala yuran, baju cantik kau, buku buku kau, beg kau, kasut kau. Bila? Bila kau nak berubah? Bukan berubah seperti sekarang. Sebelum ni, masa kau nangis nangis, simpati aku kau hendakkan, nasihat aku kau mintakkan, sesalan yang kau luahkan. Semua tu tak membawa erti apa apa ke? Kenapa lebih banyak negatif yang aku nampak dari positif. Seronok ke? Seronok?

Aku tak mungkin rapat dengan kau lagi, memimpin kau untuk seiring dengan aku, bercerita masalah kita sama sama dan gelak ketawa sama sama. Aku tahu kau masih ingat aku, kau masih rasa aku kawan baik kau. Tapi, aku bukan ada dengan kau lagi dimana kau berdiri. Dan, kau dah cukup besar. Kau boleh sendiri, mencari jalan tu. Walaupun takde aku, dia, dan dia yang dulu pernah dengan kau.

"See, your family are there to hold your hand. Bring you back. But, you proud of he that hold your hand. Your mother kiss on your forehead every night before you sleep. But you dirt your forehead with a kiss from someone who doesn't related to you at all?"

Walaupun perubahan tu mungkin berat. Nak nak, berubah ke arah baik. Takut apa orang kata, takut orang menjauhkan diri. Tapi, yang pergi tu bukan yang bagus untuk kau. Jadilah seperti dulu, you're just innocent girl in my eyes. Like before, the past. Kau cuma dipengaruhi, kerana pegangan kau tak kuat. Sebab tu. Just, I hope, please think about your family. Only that reason, can bring back the old you.