1 October 2013

Enough is enough


Sesetengah memang menarik aku untuk menghayati,
setiap bait bait huruf yang ditebarkan.

Sesetengah lagi..

Melihat orang menulis puisi sepatah sepatah.
Memang penat dan muak.
Lebih lebih lagi pasal cinta.
Bosan aku dengar orang mencarut pasal cinta.

Puisi macam tu kat twitter dah terlalu common dan typical.
Sehingga aku tak dapat nak selami kesenian erti,
bagi setiap warkah yang ditaip itu.
Apakah aku yang tak berperasan atau memang,
seni tu seperti pudar kerana tiada oraginaliti yang aku nampak kat situ.

Apakah sebab trend semasa, ataupun minat diorang,
ataupun cuma nak mengejar populariti shared and retweet,
Dikenali ramai, atau apa?
Aku tak faham.
Jujur aku rasa, tak semua ada bakat tu.
Sesetengah sahaja.

Aku bukan cemburu sebab aku tak ada bakat tu,
Tapi, please people don't make it looks so cheap,
because the real it's very valuable.

Aku jatuh suka kepada Karya Zahiril Adzim dari buku beliau 'Bogel Menuju Tuhan'.
Try la baca, hehe.